szechenyi2020

Adatkezelési tájékoztató

Adatkezelési tájékoztató

(A dokumentum letöltése/nyomtatása: ITT)

  • 1. Adatkezelő azonosítása

    A http://www.elsobiztositas.hu/ internet címen elérhető webhelyet az

    Elsőbiztosítás Biztosítási és Pénzügyi Alkusz Korlátolt Felelősségű Társaság

    Rövidített név: Elsőbiztosítás Kft.
    Cégjegyzékszám: 06-09-018479 – Szegedi Törvényszék Cégbírósága
    Adószám: 13967176-2-06
    Székhely: 6724 Szeged, Bakay Nándor utca 24. B épület fszt. 2.
    Postacím: 6724 Szeged, Bakay Nándor utca 24. B épület fszt. 2.
    Telefon: +36 30 7733 300
    E-mail: iroda@elsobiztositas.hu
    Webhely: http://www.elsobiztositas.hu/ 

    (a továbbiakban: Adatkezelő) üzemelteti.

     

    2. Az adatkezelésre vonatkozó jogszabályok, a tájékoztató hatálya

    2.1. Adatkezelő a Felhasználók adatait elsősorban

    – AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet); (The EU General Data Protection Regulation – Az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendelete), (a továbbiakban: GDPR), 
    – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.) és
    – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Grt.)
    rendelkezései alapján kezeli.

    2.2. Jelen tájékoztató hatálya a http://www.elsobiztositas.hu/ internet címen elérhető webhely (a továbbiakban: webhely) használata során megvalósuló adatkezelésre vonatkozik.
     
    2.3. Jelen tájékoztató értelmében Felhasználó: a webhelyet böngésző természetes személyek.

     

    3. Információtechnológiai szolgáltatás működésének biztosításához kapcsolódó adatkezelés

    3.1. Adatkezelő a webhely üzemeltetéséhez és a weboldal látogatóira vonatkozó technikai adatok gyűjtéséhez sütiket alkalmaz.

    3.2. Adatkezelő a sütik által megvalósított adatkezelésről külön tájékoztatót bocsát rendelkezésre: Adatkezelési tájékoztató a sütik alkalmazásáról.

     

    4. Üzenet fogadásához és megválaszolásához kapcsolódó adatkezelés

    4.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: e-mail útján a webhelyen feltüntetett e-mail cím(ek) használatával Adatkezelőnek üzenetet küldő Felhasználók.

    4.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása.

    Felhasználó jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

    4.3. Kezelt adatok körének meghatározása:

    Az üzenetet küldő Felhasználó:
    – neve,
    – e-mail címe,
    – üzenet tárgya,
    – a Felhasználó által az üzenetben esetlegesen közölt további adatai.

    A Felhasználó által az üzenetben esetlegesen közölt további adatai tekintetében Adatkezelő csak az elküldött üzenet tartalma kapcsán szükségszerűen végez adatkezelést annak fogadásakor, azonban az ott esetlegesen közölt személyes adatok megadását Adatkezelő nem kéri Felhasználótól. Ilyen nem várt személyes adat közlésekor a nem várt személyes adatot Adatkezelő nem tárolja el, azt haladéktalanul törli az informatikai rendszeréből.

    4.4. Az adatkezelés célja: Adatkezelővel történő üzenetváltás lehetővé tétele a Felhasználó számára.

    Az ezzel kapcsolatos szolgáltatások:
    – e-mail útján küldött üzenet fogadása (a webhelyen feltüntetett e-mail cím(ek) használatával),
    – a fenti módokon Adatkezelőhöz érkező üzenetek megválaszolása, amit Adatkezelő 2 munkanapon belül teljesít.

    4.5. Az adatkezelés időtartama: Az üzenet megválaszolásáig, illetve a Felhasználó igényének teljesítéséig tart. Adatkezelő az üzenet megválaszolását/igény teljesítését követően törli az e célból kezelt adatokat. Amennyiben az információcserére több, kapcsolódó témájú üzenetváltással kerül sor, abban az esetben az információcsere befejeztével, illetve az igény teljesítését követően törli Adatkezelő az adatokat.

    Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötés jön létre, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél. Időtartamot illetően a szerződés teljesítéséhez kezelt adatokat az Adatkezelő a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a számla vagy más bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli. Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (név, cím, megrendelt szolgáltatásra és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve egyes esetekben a Felhasználóval váltott egyes üzenetekben szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá eshetnek. 

    A szerződés kapcsán kezelt esetleges további – a számviteli bizonylat fogalma alá nem eső – adatokat (pl. a Felhasználó és Adatkezelő szerződéssel kapcsolatos lényeges tartalmú üzenetei) Adatkezelő a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig kezeli. Az elévülés megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

    4.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán.

     

    5. Hírlevél küldéshez kapcsolódó adatkezelés

    5.1. Az adatkezeléssel érintett: az a Felhasználó, aki a webhelyen a „Hírlevél” menüpont alatt a „Ne habozz, csatlakozz!” felirat alatti mezőkbe beírt név, e-mail cím, irányítószám megadásával feliratkozik a hírlevélre.

    5.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR. 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja és a Grt. 6. § (1) és (2) bekezdései alapján a Felhasználó hozzájárulása. Az önkéntes hozzájárulást Felhasználó jelen adatkezelési tájékoztató megismerésével és a hírlevél feliratkozásra szolgáló mezők kitöltésével, az ott található hozzájáruló nyilatkozat bejelölésével adja meg. Ezzel Felhasználó kijelenti, hogy hozzájárul adatainak az adatkezelési tájékoztatóban meghatározottak szerinti kezeléséhez, és a hírlevelek küldéséhez.

    Felhasználó jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

    A hírlevél szolgáltatás a hasznos információk küldése mellett az Adatkezelő általi közvetlen üzletszerzést is célozza. E szolgáltatásra a többi szolgáltatás igénybevételétől függetlenül iratkozhat fel Felhasználó. E szolgáltatás igénybevétele önkéntes, Felhasználó megfelelő tájékoztatását követően meghozott döntésén alapul. Amennyiben Felhasználó nem veszi igénybe a hírlevél szolgáltatást, az nem jár rá nézve hátránnyal a webhely használatát és további szolgáltatásainak igénybevételét tekintve. Adatkezelő a közvetlen üzletszerzést célzó szolgáltatásának igénybevételét nem szabja feltételként bármely más szolgáltatásának igénybevételéhez.

    5.3. Kezelt adatok körének meghatározása:
    – név,
    – e-mail cím,
    – irányítószám.

    5.4. Az adatkezelés célja: hírlevelek küldése Adatkezelő által Felhasználó részére, e-mail útján. A hírlevelek küldése Adatkezelő szolgáltatásáról, újdonságokról és aktualitásokról szóló információk, figyelemfelhívó ajánlatok, reklámcélú és eladásösztönző tartalmak küldését jelenti.

    Az irányítószám kezelésére abból a célból kerül sor, hogy Adatkezelő a Felhasználó tartózkodási helyére tekintettel célzott kampányokat folytathasson, melyek keretében hírleveleket csak az adott területről feliratkozóknak küld ki.

    5.5. Az adatkezelés időtartama: Adatkezelő a hírlevél küldése céljából kezelt adatokat Felhasználó erre vonatkozó tiltakozásáig, valamint a regisztrációra vonatkozó törléséig tart. 

    5.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán.



    6. Biztosítással kapcsolatos ajánlatkéréshez kapcsolódó adatkezelés

    6.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhely egyes biztosítási termékeket bemutató oldalain a „Kérj ajánlatot” feliratú gombra kattintással elérhető üzenetküldő felületének használatával az Adatkezelőnek üzenetet küldő Felhasználók.

    6.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása.

    Felhasználó jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

    6.3. Kezelt adatok körének meghatározása:

    Az ajánlatkérést küldő Felhasználó:
    – vezetékneve,
    – keresztneve,
    – telefonszáma,
    – lakóhelyének irányítószáma,
    – e-mail címe,
    – további biztosítási termékek iránti érdeklődés (nem kötelező megadni),
    – a Felhasználó által az üzenetben esetlegesen közölt további adatai.

    A Felhasználó által az üzenetben esetlegesen közölt további adatai tekintetében Adatkezelő csak az elküldött üzenet tartalma kapcsán szükségszerűen végez adatkezelést annak fogadásakor, azonban az ott esetlegesen közölt személyes adatok megadását Adatkezelő nem kéri Felhasználótól. Ilyen nem várt személyes adat közlésekor a nem várt személyes adatot Adatkezelő nem tárolja el, azt haladéktalanul törli az informatikai rendszeréből.

    6.4. Az adatkezelés célja: Adatkezelőtől a Felhasználó által kiválasztott biztosításra történő ajánlat kérésének, illetve további biztosítási termékekre vonatkozó érdeklődés jelzésének lehetővé tétele a Felhasználó számára, az ajánlatkérések Adatkezelő általi megválaszolása, bonyolultabb esetben telefonon történő egyeztetés.

    Az ezzel kapcsolatos szolgáltatások:
    – ajánlat kérése a Felhasználó által kiválasztott biztosításra vonatkozóan
    – az esetlegesen kiválasztott további biztosítási termék(ek)re vonatkozóan érdeklődés jelzése
    – üzenet írása
    – bonyolultabb esetben az ajánlatkérés telefonon történő megválaszolása.

    6.5. Az adatkezelés időtartama: az ajánlat kérés megválaszolásáig. Adatkezelő az ajánlatkérés megválaszolását követően törli az e célból kezelt adatokat.

    Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötés jön létre, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél. Időtartamot illetően a szerződés teljesítéséhez kezelt adatokat az Adatkezelő a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a számla vagy más bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli. Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (név, cím, megrendelt szolgáltatásra és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve egyes esetekben a Felhasználóval váltott egyes üzenetekben szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá eshetnek. 

    A szerződés kapcsán kezelt esetleges további – a számviteli bizonylat fogalma alá nem eső – adatokat (pl. a Felhasználó és Adatkezelő szerződéssel kapcsolatos lényeges tartalmú üzenetei) Adatkezelő a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig kezeli. Az elévülés megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

    6.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán, az információcsere időtartamának végéig.

     

    7. Mobiltelefon flotta szolgáltatással kapcsolatos ajánlatok fogadásához és megválaszolásához kapcsolódó adatkezelés

    7.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: A http://www.tfleet.hu/ webhely „Kérjen ajánlatot!” menüpontjában elérhető ajánlatkérő felület használatával Adatkezelőnek üzenetet küldő Felhasználók.

    7.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.

    7.3. Kezelt adatok körének meghatározása: Az ajánlatkérő felhasználók esetében az adatkezelés a lent felsorolt személyes adatok és elérhetőségek körét, valamint a Felhasználó által az üzenetben esetlegesen közölt további adatait érinti.

    Mobiltelefon flotta ajánlatkérés:
    – szervezet neve
    – szervezet címe
    – kapcsolattartó vezetékneve
    – kapcsolattartó keresztneve
    – kapcsolattartó e-mail címe
    – kapcsolattartó telefonszáma
    – jelenlegi előfizetés szolgáltatója
    – jelenlegi előfizetések száma
    – hűségidőre vonatkozó kötelezettségvállalás vagy annak hiánya.

    A Felhasználó által az üzenetben esetlegesen közölt további adatai tekintetében Adatkezelő csak az elküldött üzenet tartalma kapcsán szükségszerűen végez adatkezelést annak fogadásakor, azonban az ott esetlegesen közölt személyes adatok megadását Adatkezelő nem kéri Felhasználótól. Ilyen nem várt személyes adat közlésekor a nem várt személyes adatot Adatkezelő nem tárolja el, azt haladéktalanul törli az informatikai rendszeréből.

    7.4. Az adatkezelés célja: Adatkezelővel ajánlatkérés céljából történő üzenetváltás lehetővé tétele a Felhasználó számára, az ajánlatkérések Adatkezelő általi megválaszolása, bonyolultabb esetben telefonon történő egyeztetés. A webhelyet meglátogató Felhasználó fent megjelölt önként megadott személyes adatai, elérhetőségei kezelésének célja a webhely ajánlatkéréssel kapcsolatos szolgáltatásai igénybe vételének lehetővé tétele az érintett Felhasználó számára.

    Az ezzel kapcsolatos szolgáltatások:
    – az ajánlatkérő üzenet fogadása (a webhelyen feltüntetett e-mail cím(ek) használatával),
    – a fenti módon Adatkezelőhöz érkező üzenetek megválaszolása, amit Adatkezelő 2 munkanapon belül teljesít.

    7.5. Az adatkezelés időtartama: Adatkezelő az adatokat a cél megvalósulásáig kezeli. Ennek megfelelően az ajánlatkérő üzenetet küldő Felhasználók esetében az adatkezelés időtartama az ajánlat alapján létrejövő szerződés fennállásáig tart. Amennyiben az ajánlatkérés nyomán nem kerül sor szerződéskötésre, abban az esetben az üzenetváltás lezárását követően Adatkezelő törli az adatokat.

    7.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán, az információcsere időtartamának végéig.

    7.7. Adatfeldolgozó igénybevétele:

    Adatkezelő a fenti ajánlatkérő felület üzemeltetéséhez és az annak használatával elküldött ajánlatkérésben szereplő személyes adatoknak a felvételéhez és Adatkezelő részére történő továbbításához adatfeldolgozóként veszi igénybe a:

    Trust Impex Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

    Cégjegyzékszám: 06-09-023929
    Adószám: 25309935-2-06
    Székhely: 6724 Szeged, Bakay Nándor utca 24. B épület fszt. 2.
    Postacím: 6724 Szeged, Bakay Nándor utca 24. B épület fszt. 2.
    E-mail: info@tfleet.hu
    Webhely: http://www.tfleet.hu/ 

    gazdasági társaságot. Az adatfeldolgozó az ajánlatkérő felület technikai üzemeltetésén és az ajánlat továbbításán kívül más műveletet nem végez, az adatokat az ajánlatkérés továbbítása után törli. Az adatfeldolgozás a 7.3. pontban felsorolt adatokat érinti.

     

    8. Telefonos ügyfélszolgálat igénybevételével kapcsolatos adatkezelés

    8.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: a telefonos ügyfélszolgálatot igénybe vevő természetes személyek.

    8.2. Az adatkezelés jogalapja: 

    Új szerződés megkötése, illetve meglévő szerződés évfordulós újrakötése esetén: a közvetített szerződéshez, vagy az alkuszi megbízási szerződéshez, vagy ilyen szerződés létrejöttét megelőzően, de ahhoz kapcsolódó ügyben, a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja szerint a szerződés teljesítéséhez, illetve a szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges adatkezelés.

    Már megkötött szerződéssel kapcsolatos ügyintézés esetén: a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja szerint a szerződés teljesítéséhez szükséges adatkezelés.

    Már megkötött szerződéssel kapcsolatos ügyintézés kapcsán a telefonbeszélgetés rögzítése tekintetében: a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, miszerint az adatkezelés az Adatkezelő jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges. Az érdekmérlegelésről külön dokumentum készült, melynek elérhetőségéről Adatkezelőnél érdeklődhet az Érintett. 

    Panasz telefonon történő bejelentése esetén: a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja szerinti, jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatkezelés.

    8.3. Kezelt adatok körének meghatározása: a telefonbeszélgetés hanganyaga rögzítésre kerül. A hanganyagban az alábbi adatok szerepelnek:

    – vezetéknév,
    – keresztnév,
    – értesítési cím,
    – hívás ideje,
    – az Érintett hangja (telefonbeszélgetés hangfelvételen történő rögzítésével),
    – az ügyintézés során az Érintett által előadottak; minden olyan személyes adat, amelyet az Érintett az ügyintézéssel kapcsolatban az Adatkezelő tudomására hoz,
    – az ügyintézés teljesítéséhez szükséges mértékben a közvetített szerződésekkel, illetve az alkuszi megbízási szerződéssel, vagy a panasszal kapcsolatos személyes adatok.

    A híváshoz rendelve eltárolásra kerül az Érintett telefonszáma.

    Amennyiben jegyzőkönyv kerül felvételre a panaszról, a jegyzőkönyvben:

    – az Érintett neve,
    – az Érintett lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe,
    – a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
    – a panasszal érintett szolgáltató neve és címe,
    – a panasz részletes leírása az egyes panaszelemek elkülönítetten történő rögzítésével,
    – a panasszal érintett szerződés száma, ügytől függően ügyfélszám, illetve pénztári azonosító,
    – az Érintett által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
    – a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.

    8.4. Az adatkezelés célja: a beérkező kérelmek, kárbejelentések rögzítése, kezelése, a szerződések megkötésével, módosításával, tartalmával kapcsolatos tájékoztatás megadása, valamint a kapcsolódó ügyintézések, adatmódosítások elvégzése. 

    A panaszok elintézésével és a panaszról szóló hangfelvételek rögzítésével kapcsolatban az adatkezelés célja a panaszok kivizsgálása és megválaszolása, a biztosítási tevékenységről szóló törvényben (Bit. 382. § (3) bekezdés), illetve a pénzügyi vállalkozásokról szóló törvényben (Hpt. 288. §) előírt jogi kötelezettségek teljesítése. A panaszokról készülő jegyzőkönyveken rögzítendő adatok kezelésének célja a 46/2018. (XII. 17.) MNB rendelet 6. §-ban előírt jogi kötelezettség teljesítése.

    8.5. Az adatkezelés időtartama: 

    A szerződéses jogviszonnyal kapcsolatos hívásokról készült felvételeket Adatkezelő az alkuszi megbízási szerződés megszűnésétől számított 5 év elteltéig megőrzi.

    Panasz esetén: a biztosítási tevékenységről szóló törvényben, illetve a pénzügyi vállalkozásokról szóló törvényben előírt kötelezettség alapján a hangfelvételt biztosítási szerződéssel kapcsolatos panasz esetén a bejövő hívások tekintetében 5 évig, a visszahívások tekintetében 1 évig, a pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos panasz esetén 5 évig megőrzi az Adatkezelő. Amennyiben a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel az Adatkezelő, azt 5 évig köteles megőrizni a hivatkozott jogszabályok alapján. 

    8.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében, elkülönített adatbázisban.
     


    9. Facebook online közösségi oldalon történő ajánlatkéréshez kapcsolódó adatkezelés

    9.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: az Adatkezelő által üzemeltetett https://www.facebook.com/elsobiztositas/ online közösségi oldalon elérhető ajánlatkérő űrlap kitöltésével és elküldésével Adatkezelőnek üzenetet küldő Felhasználók.

    9.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása.

    Felhasználó jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

    9.3. Kezelt adatok körének meghatározása:

    Az ajánlatkérést küldő Felhasználó:
    – Facebook fiókjához tartozó felhasználóneve,
    – neve,
    – telefonszáma,
    – e-mail címe,
    – a Felhasználó által az üzenetben esetlegesen közölt további adatai.

    A Felhasználó által az üzenetben esetlegesen közölt további adatai tekintetében Adatkezelő csak az elküldött üzenet tartalma kapcsán szükségszerűen végez adatkezelést annak fogadásakor, azonban az ott esetlegesen közölt személyes adatok megadását Adatkezelő nem kéri Felhasználótól. Ilyen nem várt személyes adat közlésekor a nem várt személyes adatot Adatkezelő nem tárolja el, azt haladéktalanul törli az informatikai rendszeréből.

    9.4. Az adatkezelés célja: Adatkezelőtől ajánlat kérésének lehetővé tétele a Felhasználó számára, valamint az ajánlatkérés megválaszolása.

    Az ezzel kapcsolatos szolgáltatások:
    – ajánlat kérése,
    – üzenet írása,
    – ajánlatkérés megválaszolása.

    9.5. Az adatkezelés időtartama: az ajánlat kérés megválaszolásáig. Adatkezelő az ajánlatkérés megválaszolását követően törli az e célból kezelt adatokat.

    Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötés jön létre, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél. Időtartamot illetően a szerződés teljesítéséhez kezelt adatokat az Adatkezelő a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a számla vagy más bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli. Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (név, cím, megrendelt szolgáltatásra és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve egyes esetekben a Felhasználóval váltott egyes üzenetekben szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá eshetnek. 

    A szerződés kapcsán kezelt esetleges további – a számviteli bizonylat fogalma alá nem eső – adatokat (pl. a Felhasználó és Adatkezelő szerződéssel kapcsolatos lényeges tartalmú üzenetei) Adatkezelő a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig kezeli. Az elévülés megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

    9.6. Az adatok tárolásának módja: Facebook közösségi oldal, illetve az Adatkezelő saját elektronikus tárhelyén.

     

    10. Adattovábbítás

    10.1. Adatkezelő nem továbbít adatokat harmadik személyeknek.
     
    10.2. Adatkezelő kizárólag törvényes kötelezettség esetén, hatóságoknak továbbít adatokat.

     

    11. Adatfeldolgozó igénybevétele

    Adatkezelő adatfeldolgozóként vesz igénybe az alábbi gazdálkodó szervezeteket.

    11.1. Tárhelyszolgáltató

    11.1.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a webhelyet meglátogató Felhasználók a webhely által biztosított szolgáltatások igénybevételétől függetlenül.

    11.1.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe

    MEDIACENTER HUNGARY Informatikai, Szolgáltató és Üzemeltető Korlátolt Felelősségű Társaság

    Rövidített név: MEDIACENTER HUNGARY Kft. 
    Cégjegyzékszám: 03-09-114492
    Adószám: 13922546-2-03
    Székhely: 6000 Kecskemét, Erkel Ferenc utca 5.
    Postacím: 6000 Kecskemét, Erkel Ferenc utca 5.
    Telefon: +36 21 201 0505
    E-mail: mediacenter@mediacenter.hu 
    Webhely: https://www.mediacenter.hu/   

    gazdasági társaságot, mint webtárhely szolgáltatót (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

    11.1.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok körének meghatározása: az adatfeldolgozás a jelen tájékoztatóban megjelölt összes adatot érinti.

    11.1.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: a webhely információtechnológiai értelemben vett működésének biztosítása.

    11.1.5. Az adatfeldolgozás időtartama: megegyezik a jelen tájékoztatóban az egyes adatköröket érintő adatkezelési célok szerint szabályozott adatkezeléseknél jelzett adatkezelési időtartamokkal.

    11.1.6. Az adatfeldolgozás jellege: az adatok feldolgozása kizárólag a webhely informatikai értelemben vett üzemeltetéséhez szükséges tárhely biztosítását jelenti.


    11.2. Weboldal fejlesztő

    11.2.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a webhelyet meglátogató Felhasználók a webhely által biztosított szolgáltatások igénybevételétől függetlenül.

    11.2.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe

    Green Team Event & Marketing Korlátolt Felelősségű Társaság

    Rövidített név: Green Team Event & Marketing Kft.
    Cégjegyzékszám: 06-09-015647
    Adószám: 22740821-2-06
    Székhely: 6723 Szeged, Szakolcai u. 18.
    Telephely: 6723 Szeged, Kis-Tisza u. 5. fsz. 1.
    Postacím: 6723 Szeged, Kis-Tisza u. 5. fsz. 1.
    Telefon: +36 30 3041765
    E-mail: hello@greenteam.hu
    Webhely: https://greenteam.hu/   

    gazdasági társaságot, mint a weboldal fejlesztőjét (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

    11.2.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok körének meghatározása: az adatfeldolgozás a jelen tájékoztatóban megjelölt összes adatot érinti.

    11.2.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: a webhely információtechnológiai értelemben vett működésének biztosítása a szükséges információtechnológiai műveletekben megnyilvánuló adatkezelés útján.

    11.2.5. Az adatfeldolgozás időtartama: Megegyezik a jelen tájékoztatóban az egyes adatköröket érintő adatkezelési célok szerint szabályozott adatkezeléseknél jelzett adatkezelési időtartamokkal.

    11.2.6. Az adatfeldolgozás jellege: az adatok feldolgozása kizárólag a webhely informatikai értelemben vett üzemeltetéséhez szükséges technikai műveleteket jelenti.


    11.3. Hírlevél küldéssel kapcsolatos adatfeldolgozás

    11.3.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a webhelyen hírlevélre feliratkozó Felhasználók a webhely által biztosított egyéb szolgáltatások igénybevételétől függetlenül. 

    11.3.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

    Soulware Zártkörűen Működő Részvénytársaság

    Rövidített név: Soulware Zrt.
    Cégjegyzékszám: 01-10-046527
    Adószám: 14995291-2-41
    Székhely: 1031 Budapest, Záhony utca 7.
    Telephely: 1112 Budapest, Budaörsi út 165. 1. emelet 2. ajtó
    Telefonszám: +36 1 205 3706
    E-mail: info@soulware.hu
    Webhely: https://www.soulware.hu/ 

    gazdasági társaságot, mint az Adatkezelő által használt hírlevél küldő szoftver fejlesztőjét és karbantartóját (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

    11.3.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok körének meghatározása: az adatfeldolgozás a hírlevélre feliratkozó Felhasználó nevét és e-mail címét érinti.

    11.3.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: az Adatkezelő által hírlevél küldéshez használt szoftver információtechnológiai értelemben vett működésének biztosítása, a szoftver biztonságos működtetéséhez szükséges technikai műveletekben megnyilvánuló adatkezelés útján.

    11.3.5. Az adatfeldolgozás időtartama: Felhasználó hírlevél küldésre vonatkozó hozzájárulásának visszavonásáig (leiratkozásig), illetve az adatok Felhasználó kérésére történő törléséig.

    11.3.6. Az adatfeldolgozás jellege: az adatok feldolgozása kizárólag a hírlevél küldő szoftver informatikai értelemben vett üzemeltetéséhez szükséges technikai műveleteket jelenti.


    11.4. Online közösségi oldalon történő ajánlatkérés technikai feltételeivel kapcsolatos adatfeldolgozás

    11.4.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: az Adatkezelő által üzemeltetett https://www.facebook.com/elsobiztositas/ online közösségi oldalon elérhető ajánlatkérő űrlap kitöltésével és elküldésével Adatkezelőnek üzenetet küldő Felhasználók. 

    11.4.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe:

    Meta Platforms Ireland Ltd.

    Cégjegyzékszám: 462932
    Adószám: IE 9692928F
    Székhely: 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Ireland
    Telephely: 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Ireland
    Postacím: 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Ireland
    Telefon: +001 650 543 4800
    Üzenet: https://facebook.com/help/contact/540977946302970
    Webhely: https://www.facebook.com/privacy/explanation

    gazdasági társaságot, mint a Facebook közösségi oldal üzemeltetőjét (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

    11.4.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok körének meghatározása: az online közösségi oldalon ajánlatot kérő Felhasználó Facebook fiókjához tartozó felhasználónevét, nevét, telefonszámát, valamint e-mail címét érinti.

    11.4.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: a közösségi oldal szolgáltatásainak igénybevétele ajánlatkérő funkció használata céljából. 

    Az Adatkezelő által a Facebook közösségi oldalon keresztül érkező ajánlatkérés megválaszolásához használt szoftver információtechnológiai értelemben vett működésének biztosítása, a szoftver biztonságos működtetéséhez szükséges technikai műveletekben megnyilvánuló adatkezelés útján.

    11.4.5. Az adatfeldolgozás időtartama: az ajánlat kérés megválaszolásáig. Adatkezelő az ajánlatkérés megválaszolását követően törli az e célból kezelt adatokat.

    Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötés jön létre, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél. Időtartamot illetően a szerződés teljesítéséhez kezelt adatokat az Adatkezelő a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a számla vagy más bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli. Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (név, cím, megrendelt szolgáltatásra és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve egyes esetekben a Felhasználóval váltott egyes üzenetekben szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá eshetnek. 

    A szerződés kapcsán kezelt esetleges további – a számviteli bizonylat fogalma alá nem eső – adatokat (pl. a Felhasználó és Adatkezelő szerződéssel kapcsolatos lényeges tartalmú üzenetei) Adatkezelő a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig kezeli. Az elévülés megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.. 

    11.4.6. Az adatfeldolgozás jellege: elektronikus úton történik, és a közösségi oldal információtechnológiai értelemben vett működésének biztosítását jelenti, beleértve a közösségi oldalon megjelenő tartalmak eltárolásához szükséges tárhely biztosítását is.


    11.5. Ajánlatkérés megválaszolásával kapcsolatos adatfeldolgozás

    11.5.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: az Adatkezlő weboldalán, valamint a https://www.facebook.com/elsobiztositas/ online közösségi oldalán elérhető ajánlatkérő űrlapok kitöltésével és elküldésével Adatkezelőnek üzenetet küldő Felhasználók. 

    11.5.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

    Soulware Zártkörűen Működő Részvénytársaság

    Rövidített név: Soulware Zrt.
    Cégjegyzékszám: 01-10-046527
    Adószám: 14995291-2-41
    Székhely: 1031 Budapest, Záhony utca 7.
    Telephely: 1112 Budapest, Budaörsi út 165. 1. emelet 2. ajtó
    Telefonszám: +36 1 205 3706
    E-mail: info@soulware.hu
    Webhely: https://www.soulware.hu/ 

    gazdasági társaságot, mint a beérkező ajánlatkérések megválaszolásához használt szoftver fejlesztőjét és karbantartóját (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

    11.5.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: 
    – az online közösségi oldalon ajánlatot kérő Felhasználó Facebook fiókjához tartozó felhasználóneve, neve, telefonszáma, valamint e-mail címe, 
    – az Adatkezelő webhelyén ajánlatot kérő Felhasználó: neve, telefonszáma, lakóhelyének irányítószáma, e-mail címe, más biztosítási termék iránti érdeklődése, üzenetében közölt esetleges további adatai,
    – mobiltelefon flottával kapcsolatban ajánlatot kérő személy neve, e-mail címe, telefonszáma, képviselt szervezetre vonatkozó adatok (7.3. pont szerint).

    11.5.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: az Adatkezelő által az ajánlatkérés megválaszolásához használt szoftver rendelkezésre állásának biztosítása.

    11.5.5. Az adatfeldolgozás időtartama: az ajánlat kérés megválaszolásáig. Adatkezelő az ajánlatkérés megválaszolását követően törli az e célból kezelt adatokat.

    Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötés jön létre, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél. Időtartamot illetően a szerződés teljesítéséhez kezelt adatokat az Adatkezelő a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a számla vagy más bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli. Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (név, cím, megrendelt szolgáltatásra és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve egyes esetekben a Felhasználóval váltott egyes üzenetekben szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá eshetnek. 

    A szerződés kapcsán kezelt esetleges további – a számviteli bizonylat fogalma alá nem eső – adatokat (pl. a Felhasználó és Adatkezelő szerződéssel kapcsolatos lényeges tartalmú üzenetei) Adatkezelő a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig kezeli. Az elévülés megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja. 

    11.5.6. Az adatfeldolgozás jellege: informatikai úton történik, az ajánlatkérés megválaszolásához használt szoftver működéséhez szükséges technikai műveletek elvégzésével.


    11.6. Elektronikus levelező tárhely, illetve szoftver biztosításához kapcsolódó adatkezelés

    11.6.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: jelen tájékoztatóban megjelölt Érintettek, akikkel Adatkezelő elektronikus levelezés útján tartja a kapcsolatot.

    11.6.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

    Soulware Zártkörűen Működő Részvénytársaság

    Rövidített név: Soulware Zrt.
    Cégjegyzékszám: 01-10-046527
    Adószám: 14995291-2-41
    Székhely: 1031 Budapest, Záhony utca 7.
    Telephely: 1112 Budapest, Budaörsi út 165. 1. emelet 2. ajtó
    Telefonszám: +36 1 205 3706
    E-mail: info@soulware.hu
    Webhely: https://www.soulware.hu/ 

    gazdasági társaságot, mint az elektronikus levelezéshez használt szoftver fejlesztőjét és tárhely szolgáltatóját (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

    11.6.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok körének meghatározása: elsősorban az érintett neve és e-mail címe, másodsorban az Érintett által elektronikus levélben megküldött további adatok.

    11.6.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: az elektronikus levelezés működésének biztosítása.

    11.6.5. Az adatfeldolgozás időtartama: az elektronikus levelek törléséig. Az Adatkezelő az elektronikus levelezés során történő üzenetváltás lezárultával törli az üzeneteket. 

    Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötés jön létre, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél. Időtartamot illetően a szerződés teljesítéséhez kezelt adatokat az Adatkezelő a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a számla vagy más bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli. Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (név, cím, megrendelt szolgáltatásra és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve egyes esetekben a Felhasználóval váltott egyes üzenetekben szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá eshetnek. 

    A szerződés kapcsán kezelt esetleges további – a számviteli bizonylat fogalma alá nem eső – adatokat (pl. a Felhasználó és Adatkezelő szerződéssel kapcsolatos lényeges tartalmú üzenetei) Adatkezelő a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig kezeli. Az elévülés megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

    11.6.6. Az adatfeldolgozás jellege: a megőrzési idők alatt az Adatfeldolgozó által biztosított szoftveres környezetben tárolódnak az e-mail-ek, tehát ez idő alatt fennáll az adatfeldolgozás.


    11.7. Telefonközpont

    11.7.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a telefonos ügyfélszolgálatot felhívó természetes személyek.

    11.7.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe

    N-System Távközlési Szolgáltató Kft.

    Rövidített név: N-System Távközlési Kft. 
    Cégjegyzékszám: 06-09-011461
    Adószám: 14007921-2-06
    Székhely: 6771 Szeged, Gyár utca 43.
    Postacím: 6771 Szeged, Gyár utca 43.
    Telefon: +36 62 999 444
    E-mail: info@n-system.hu
    Webhely: https://n-system.hu/

    gazdasági társaságot, mint telefonrendszer szolgáltatót (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

    11.7.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok körének meghatározása: Az adatfeldolgozás a telefonhívás során elhangzó adatokat, és az Érintett hangját érinti, a hívásról készült hangfelvétel formájában, továbbá az Érintett által használt telefonszámot.

    11.7.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: A telefonközpont és hívásrögzítés információtechnológiai értelemben vett működésének biztosítása.

    11.7.5. Az adatfeldolgozás időtartama: a felvétel rögzítésétől számított 3 napig férhet hozzá az adatfeldolgozó a felvételekhez.

    11.7.6. Az adatfeldolgozás jellege: Az adatok feldolgozása kizárólag a telefonközpont és a hívásrögzítés üzemeltetéséhez szükséges informatikai feltételek biztosítását jelenti.

    11.8. Adatfeldolgozás más célra nem történik.

    11.9. Adatkezelő a fent megjelölt Adatfeldolgozókon kívül más adatfeldolgozót nem vesz igénybe.

     

    12. Felhasználó adatkezeléssel kapcsolatos jogai

    12.1. Hozzáférési jog: Felhasználó kérelmére az Adatkezelő tájékoztatást ad a Felhasználó általa kezelt, illetve az általa vagy rendelkezése szerint megbízott Adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az Adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az esetlegesen bekövetkezett adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről. A tájékoztatást Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül megadja.

    A hozzáférési jog keretében Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát a Felhasználó rendelkezésére bocsátja, legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül. A Felhasználó által kért további másolatokért az Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel (a 13. pont szerint).

    12.2. Adatok hordozhatóságához való jog: Felhasználó jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, melynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha:

    a) az adatkezelés a Felhasználó hozzájárulásán vagy szerződésen alapul; és
    b) az adatkezelés automatizált módon történik.

    Az adatok hordozhatóságához való jog fentiek szerinti gyakorlása során a Felhasználó jogosult arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását.

    12.3. A helyesbítéshez való jog: Felhasználó kérheti kezelt adatainak helyesbítését, melyet Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül teljesít. Figyelembe véve az adatkezelés célját, Felhasználó jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.

    12.4. Az adatkezelés korlátozásához való jog: Adatkezelő megjelöli az általa kezelt személyes adatot az adatkezelés korlátozása céljából. Felhasználó jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:

    a) a Felhasználó vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
    b) az adatkezelés jogellenes, és a Felhasználó ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
    c) az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
    d) a Felhasználó tiltakozott az Adatkezelő jogos érdeke alapján végzett adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

    12.5. A törléshez való jog: Adatkezelő a személyes adatot törli, ha:

    a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
    b) a Felhasználó visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
    c) a Felhasználó tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy a Felhasználó a tiltakozik a közvetlen üzletszerzés érdekében történő adatkezelés ellen;
    d) a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
    e) a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
    f) a Felhasználó a törlést kéri, vagy tiltakozik az adatkezelés ellen, és a személyes adatok gyűjtésére a közvetlenül gyermekeknek kínált információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.

    Adatkezelő a helyesbítésről, a korlátozásról és a törlésről az érintett Felhasználót, továbbá mindazokat az adatkezelőket értesíti, akiknek korábban az adatot továbbították. Az értesítés mellőzhető ha lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. A Felhasználót kérésére az Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.

    12.6. Tiltakozáshoz való jog: A Felhasználó jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak Adatkezelő jogos érdekén alapuló kezelése ellen. Ebben az esetben az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

     

    13. Felhasználó kérelmeinek teljesítése

    13.1. A 12. pontban foglaltak szerinti tájékoztatást és intézkedést díjmentesen biztosítja Adatkezelő. Ha az érintett Felhasználó kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az Adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre:
    a) észszerű összegű díjat számíthat fel, vagy
    b) megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.

    13.2. Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót a kérelem nyomán hozott intézkedésekről, ideértve az adatmásolatok kiadását is. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót. Ha az érintett Felhasználó elektronikus úton nyújtotta be a kérelmét, a tájékoztatást elektronikus úton adja meg Adatkezelő, kivéve, ha az érintett Felhasználó azt másként kéri.

    13.3. Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett Felhasználó kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett Felhasználó panaszt nyújthat be a 15. pontban megjelölt felügyeleti hatóságnál, és az ugyanott írtak szerint élhet bírósági jogorvoslati jogával.

    13.4. Felhasználó bármilyen, a személyének azonosítását lehetővé tevő módon beterjesztheti kérelmeit Adatkezelőhöz. A kérelmet beterjesztő Felhasználó azonosítása azért szükséges, mert a kérelmeket Adatkezelő csak az arra jogosultaknak teljesítheti. Ha az Adatkezelőnek megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett Felhasználó személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.

    13.5. Felhasználó kérelmeit postai úton Adatkezelő 6724 Szeged, Bakay Nándor utca 24. B épület fszt. 2. alatti címére, e-mailben az iroda@elsobiztositas.hu e-mail címre juttathatja el. E-mailben küldött kérelmet Adatkezelő csak akkor tekint hitelesnek, ha azt a Felhasználó Adatkezelőnek megadott és ott nyilvántartott e-mail címéről küldik, ugyanakkor a másik e-mail cím használata nem jelenti a kérelem figyelmen kívül hagyását. E-mail esetében a kézhezvétel időpontjának az elküldést követő első munkanapot kell tekinteni.


    14. Adatvédelem, adatbiztonság

    14.1. Adatkezelő az adatkezelési és adatfeldolgozási tevékenységei körében gondoskodik az adatok biztonságáról, technikai és szervezési intézkedésekkel valamint belső eljárási szabályokkal gondoskodik a jogszabályok, valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásáról. Megfelelő intézkedésekkel védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen a kezelt adatokat.

    14.2. A látogatottság mérésének és a webhely használatára vonatkozó szokások feltérképezésének alapjául szolgáló adatokat Adatkezelő informatikai rendszere kezdettől fogva oly módon rögzíti, hogy azok közvetlenül nem kapcsolhatók egy személyhez sem.

    14.3. Az adatok kezelése csak a jelen tájékoztatóban meghatározott és törvényes cél elérése érdekében, ahhoz szükséges és arányos mértékben történik, a vonatkozó jogszabályok és ajánlások alapján, megfelelő biztonsági intézkedések mellett.

    14.4. Ennek érdekében Adatkezelő a webhely eléréséhez „https” sémájú http protokollt használ, mellyel a webes kommunikáció titkosítható és egyedileg azonosítható. Ezen felül a fentieknek megfelelően Adatkezelő titkosított adatállományok formájában rögzített, adatkezelési célonként elkülönített adatkezelési listákban tárolja a kezelt adatokat, melyekhez Adatkezelő meghatározott – jelen tájékoztatóban megjelölt tevékenységekkel kapcsolatos feladatokat ellátó – alkalmazottai férhetnek hozzá, akiknek munkaköri felelőssége az adatok védelme és e tájékoztatónak és a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő felelősségteljes kezelése.

     

    15. Jogérvényesítés

    Az érintettek jogérvényesítési lehetőségeiket bíróság előtt gyakorolhatják, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhatnak:

    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

    Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
    Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
    Telefon: +36 1 391 1400
    Fax: +36 1 391 1410
    E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
    Webhely: http://www.naih.hu/ 

    A bírósági út választása esetén a per – az érintett Felhasználó választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható, mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik.


2022.12.02.

Elsőbiztosítás Kft.

Értesülj híreinkről elsőként!
Iratkozz fel hírlevelünkre!